Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІІЯ 5. РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ



К. О. Новікова, студентка
Краматорський коледж Донецького національного університету
економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
Науковий керівник – викладач вищої категорії Лавріна І. В.

РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ

Ніхто не знає, що дійсно відбувається в межах даної організації (Закон Мерфі). На жаль ця фраза справедлива для всіх вітчизняних підприємств. Управління – як окремими напрямками діяльності, так і підприємством в цілому – дійсно, одна з найсерйозніших проблем. І саме інформаційні технології можуть допомогти в її рішенні.
Інформаційна технологія – це комплекс взаємозалежних наукових, технологічних знань і прийомів праці, метою якого є ефективна організація праці людей, зайнятих обробкою й зберіганням інформації, обчислювальної техніки і способів її з’єднання з людьми, а також пов’язані із цим соціально-економічні й культурні програми.
Широке розповсюдження інформаційних технологій у сфері управління персоналом за останні 15-20 років зумовлено прагненням підприємств відповідати загальносвітовим тенденціям економічного розвитку, в яких інформаційно-технологічному аспекту ведення бізнесу також приділяють значну увагу.
Залежно від організації збору інформації, реєстрації даних і прийняття рішень розрізняють 2 види інформаційних технологій:
1) коли збір і реєстрація даних виробляється безпосередньо в процесі керування й виступає у формі одноособового документа, що підлягає обробці на ЕОМ. Прикладом є обробка даних, що здійснюється в режимі розрахунку покупців на терміналі;
2) одержання вільного документа, використання дисків, флешкарт та інших зовнішніх носіїв і обробка даних на ПК.
Під час впровадження інформаційної технології в компанії необхідно вибрати одну з двох існуючих концепцій. Перша концепція орієнтується на організаційну структуру компанії і тут необхідно інформаційну технологію пристосувати до її особливостей. Друга концепція орієнтується на майбутню структуру компанії, для чого існуючу структуру треба буде модернізувати [1].
Нові інформаційні технології повинні бути такими, щоб рівні інформації і підсистеми, що її обробляють, були пов’язані між собою єдиним масивом інформації При цьому необхідно дотримуватися двох вимог: структура системи переробки інформації повинна відповідати розподілу повноважень у компанії, а також інформація всередині системи повинна функціонувати так, щоб достатньо повно відображати рівні управління [1].
До сучасних видів інформаційних технологій відносяться:
1) інформаційна технологія опрацювання даних – призначена для розв’язання добре структурованих задач, для яких є необов’язковими вхідні дані і відомі алгоритми та інші стандартні процедури їх опрацювання;
2) інформаційна технологія керування – це задоволення інформаційних потреб усіх без винятку співробітників фірми, що мають справу з прийняттям рішень, вона використовується для розв’язання добре структурованих задач, стосовно яких є необхідні вхідні дані, відомі алгоритми та інші стандартні процедури їх опрацювання;
3) інформаційна технологія підтримки прийняття рішень – охоплює процес і прийняття рішень, і полегшення роботи людей, що виконують аналіз даних;
4) інформаційна технологія експертних систем – дає можливість менеджеру чи спеціалісту отримати консультації експертів з будь-яких питань.
Сучасна управлінська діяльність не може обходитися без інформаційних технологій для вирішення таких завдань як:
- пошук та збір інформації: в сучасній діяльності працівники все частіше користуються Інтернетом як універсальним засобом пошуку інформації й обміну нею, завдяки фундаментальним даним і ефективним системам пошуку в Інтернеті, якими є Yandex, Google, ...;
- обробка інформації – виконання однієї або кількох операцій, зокрема: збирання, введення, перетворювання, зберігання інформації;
- аналіз інформації – це визначення показників енергетичної ефективності і резервів енергозбереження на основі отриманої документальної інформації й інструментальних даних дослідження;
- створення програм для розробки інформації і документів. Наприклад, це можливо в Microsoft Word, Power Point;
- формування, структурність і зберігання необхідних даних, файлів, документів на комп’ютері в зручній системі для користування і пошуку. Це зручно виконувати за допомогою хмарних технологій,  дисків, флешкарт.
Використання передових інформаційних технологій в управлінні дозволить мати переваги: значне скорочення витрат на рутинну та малоефективну роботу і підвищення результативності ділових переговорів; можливість розгляду проблеми управління компанією у взаємопов’язаному комплексі і підняття ефективності праці менеджерів на якісно новий рівень; отримання раніше недоступної інформації, що надасть можливість прийняття більш довгострокових рішень; оптимізація організації бізнесу; оптимізація параметрів ведення бізнесу.

Література

1. Гушко С. В., Шайкан А. В. Управлінські інформаційні системи. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів освіти. – Львів: «Магнолія 2006», 2010 р. – 320 с.
2. Гомонай-Стрижко М. В. Інформаційні системи та технології на підприємстві:. Конспект лекцій. − Львів: НЛТУ, 2014. − 200 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар