К. О. Новікова, студентка
Краматорський коледж
Донецького національного університету
економіки і торгівлі
імені Михайла Туган-Барановського
Науковий керівник –
викладач вищої категорії Лавріна І. В.
РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ
Ніхто не знає, що дійсно відбувається в межах даної організації
(Закон Мерфі). На жаль ця фраза справедлива для всіх вітчизняних підприємств. Управління
– як окремими напрямками діяльності, так і підприємством в цілому – дійсно, одна
з найсерйозніших проблем. І саме інформаційні технології можуть допомогти в її рішенні.
Інформаційна технологія – це комплекс взаємозалежних наукових,
технологічних знань і прийомів праці, метою якого є ефективна організація праці
людей, зайнятих обробкою й зберіганням інформації, обчислювальної техніки і способів
її з’єднання з людьми, а також пов’язані із цим соціально-економічні й культурні
програми.
Широке розповсюдження інформаційних технологій у сфері управління
персоналом за останні 15-20 років зумовлено прагненням підприємств відповідати загальносвітовим
тенденціям економічного розвитку, в яких інформаційно-технологічному аспекту ведення
бізнесу також приділяють значну увагу.
Залежно від організації збору інформації, реєстрації даних
і прийняття рішень розрізняють 2 види інформаційних технологій:
1) коли збір і реєстрація даних виробляється безпосередньо
в процесі керування й виступає у формі одноособового документа, що підлягає обробці
на ЕОМ. Прикладом є обробка даних, що здійснюється в режимі розрахунку покупців
на терміналі;
2) одержання вільного документа, використання дисків, флешкарт
та інших зовнішніх носіїв і обробка даних на ПК.
Під час впровадження інформаційної технології в компанії необхідно
вибрати одну з двох існуючих концепцій. Перша концепція орієнтується на організаційну
структуру компанії і тут необхідно інформаційну технологію пристосувати до її особливостей.
Друга концепція орієнтується на майбутню структуру компанії, для чого існуючу структуру
треба буде модернізувати [1].
Нові інформаційні технології повинні бути такими, щоб рівні
інформації і підсистеми, що її обробляють, були пов’язані між собою єдиним масивом
інформації При цьому необхідно дотримуватися двох вимог: структура системи переробки
інформації повинна відповідати розподілу повноважень у компанії, а також інформація
всередині системи повинна функціонувати так, щоб достатньо повно відображати рівні
управління [1].
До сучасних видів інформаційних технологій відносяться:
1) інформаційна технологія опрацювання даних – призначена
для розв’язання добре структурованих задач, для яких є необов’язковими вхідні дані
і відомі алгоритми та інші стандартні процедури їх опрацювання;
2) інформаційна технологія керування – це задоволення інформаційних
потреб усіх без винятку співробітників фірми, що мають справу з прийняттям рішень,
вона використовується для розв’язання добре структурованих задач, стосовно яких
є необхідні вхідні дані, відомі алгоритми та інші стандартні процедури їх опрацювання;
3) інформаційна технологія підтримки прийняття рішень – охоплює
процес і прийняття рішень, і полегшення роботи людей, що виконують аналіз даних;
4) інформаційна технологія експертних систем – дає можливість
менеджеру чи спеціалісту отримати консультації експертів з будь-яких питань.
Сучасна управлінська діяльність не може обходитися без інформаційних
технологій для вирішення таких завдань як:
- пошук та збір інформації: в сучасній діяльності працівники
все частіше користуються Інтернетом як універсальним засобом пошуку інформації й
обміну нею, завдяки фундаментальним даним і ефективним системам пошуку в Інтернеті,
якими є Yandex, Google, ...;
- обробка інформації – виконання однієї або кількох операцій,
зокрема: збирання, введення, перетворювання, зберігання інформації;
- аналіз інформації – це визначення показників енергетичної
ефективності і резервів енергозбереження на основі отриманої документальної інформації
й інструментальних даних дослідження;
- створення програм для розробки інформації і документів.
Наприклад, це можливо в Microsoft Word, Power Point;
- формування, структурність і зберігання необхідних даних,
файлів, документів на комп’ютері в зручній системі для користування і пошуку. Це
зручно виконувати за допомогою хмарних технологій, дисків, флешкарт.
Використання передових інформаційних технологій в управлінні
дозволить мати переваги: значне скорочення витрат на рутинну та малоефективну роботу
і підвищення результативності ділових переговорів; можливість розгляду проблеми
управління компанією у взаємопов’язаному комплексі і підняття ефективності праці
менеджерів на якісно новий рівень; отримання раніше недоступної інформації, що надасть
можливість прийняття більш довгострокових рішень; оптимізація організації бізнесу;
оптимізація параметрів ведення бізнесу.
Література
1. Гушко С. В., Шайкан А. В. Управлінські інформаційні
системи. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів освіти. – Львів:
«Магнолія 2006», 2010 р. – 320 с.
2. Гомонай-Стрижко М. В. Інформаційні системи та
технології на підприємстві:. Конспект лекцій. − Львів: НЛТУ, 2014. − 200 с.
Немає коментарів:
Дописати коментар