Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІЯ 5. РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ СТРАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ



О. C. Безолюк, магістр
спеціальності Управління міжнародним бізнесом
Київський національний економічний
університет імені Вадима Гетьмана
Науковий керівник – д.е.к., професор Петрашко Л. П.

РОЗВИТОК ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ СТРАХОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Компютеризація та інформатизація різних аспектів господарської діяльності сучасних підприємницьких структур дає можливість підвищити оперативність і якість інформації, необхідної для прийняття управлінських рішень, від чого, у свою чергу, безпосередньо залежать їх якість і ефективність. Швидкий розвиток інформатизації суспільства дозволило реалізувати цілу сукупність нових інформаційних технологій, які виводять на якісно новий рівень розвитку суспільства і управління його структурними та функціональними елементами.
Нові інформаційні технології – пристрої для обробки вихідних даних, підготовлені для персонального користувача [1]. Важливу роль відіграє інформація, необхідна менеджменту і всім працівникам інтелектуальної праці, оскільки вона є першочерговим ресурсом. Інформація об'єднує працівників і організацію в ціле. Візуалізація дани та зображень, утворення віртуального простору допомагає людині полегшити підготовку та затверджувати управлінські рішення.
   Експертна оцінка управлінських процесів страхових компаній дозволила ідентифікувати, що до найвищого пріоритету працівники принципово відносять високу надійність та надмірність інформації. Тому в даних компаніях використовують автоматизовані робочі місця спеціаліста (АРМ), які звичайно оснащені персональними комп'ютерами і прикладними програмами, призначеними для реалізації потрібних функцій (реєстр страхових полісів, розрахунок бухгалтерських операцій або заробітної плати тощо). Всі АРМ приєднані до єдиної технологічної платформи, що працює на базі більш потужного сервера [2]. Нерідко при такій електронній обробці інформації організовується робота багатьма користувачами з різними або одними і тими ж програмами та наборами даних, тому що це дозволяє уникнути суперечливості даних та взагалі їх зникненню. Але частіше практикується введення даних однією людиною з відділу або цілим відділом, дивлячись на вид страхування і здійснені операції. Для цього в співробітника існують відповідні повноваження для роботи з такими даними та власний пароль доступу. Звичайно в даний час такі можливості користування автоматизованими інформаційними технологіями страхової діяльності діють досить широко.
Для філій страхової компанії, крім надійності і повноти інформації, дані технології дають можливість спільного використання інформаційних, програмних і технічних ресурсів. Тому забезпечуючи засоби зв’язку з іншими філіями та розвитку гнучкості розподілу робіт по всій системі, в компаніях впроваджена власна корпоративна інформаційна система (КІС). Вона забезпечує централізоване управління компанією на базі нових інформаційних технологій – WiFi, WAP і GPRS, мобільні пристрої або планшети тощо.
Такі корпоративні системи в управлінському процесі страхової діяльності дозволяють оптимізувати ресурси компанії (в першу чергу фінансову і трудову), впровадити сучасні методи управління, наприклад, управління відносинами з клієнтами, управління людськими ресурсами (HRM), бізнес-аналітику (Business Intelligence) тощо [3]. В системі ведуть нормативно-довідкову базу ( не тільки щодо системи страхування, а й про певні оновлення в трудовій сфері), формують та ведуть договори страхування (перестрахування), облік розрахунків зі страхувальником (сплата страхових премій, виплат по страхових подіях), бізнес-планування діяльності компанії, а саме становлення задач працівникам для виконання.
Також в страхових компаніях триває плідна співпраця з міжнародними перестрахувальниками, брокерами та клієнтами. Однією з новітніх технологій є створення партнерської комунікаційної платформи, яка починає набирати оборотів.
Таким чином виконання роботи пришвидшується і знижується ризик втрати інформації. На практиці, міжнародний перестрахувальник загружає інструкцію по певному клієнту (юридичній особі), а страхова компанія має змогу її опрацювати, скласти договір страхування і відправити на перевірку та подальшу роботу з клієнтом або з місцевим брокером. Але на даний момент такі платформи існують не тільки в сфері страхування, а й, наприклад, аграрному секторі. Адже так вони раціонально оптимізують  роботу з аграрними товариствами.
Останнім часом в страхових компаніях використовують такі інноваційні технології як McAfee Host Data Loss Prevention, що дозволяє легко контролювати операції користувачів з конфіденційною інформацією, таким способом уникаючи можливих кібератак. Такий вид інформації страхової компанії представляє чималий інтерес для зловмисників, а її витік може завдати фінансового і іміджевого збитку, як компанії, так і її клієнтам. З технічної точки зору використання McAfee hDLP дозволяє без ускладнень вирішити всі проблеми, пов’язані з інтеграцією і управлінням системи.
Отже, страхування, будучи могутнім фактором позитивного впливу на економіку і страховим захистом юридичних і фізичних осіб від випадкових небезпек, ґрунтується на жорсткій багаторівневій системі управління процесом і потребує весь час оновленого інформаційного обслуговування.
Оскільки такий процес передбачає вирішення різних функціональних завдань, починаючи від оформлення укладених договорів страхування, інформаційного відображення в корпоративній системі їх юридичних і змістовних аспектів, закінчуючи формуванням бухгалтерської і статистичної звітності, підготовкою управлінських рішень, то це вимагає автоматизації трудомістких інформаційних процесів і створення автоматизованого робочого місця фахівця на всіх рівнях функціонування страхової системи.


Література

1. Соколов В. Ю. «Інформаційні системи і технології: Навчальний посібник». Серія: Інформаційна безпека, ДУІКТ. – 2010.
2. Трофимова В. В. «Інформаційні технології в економіці та управлінні: Навчальний підручник». Видавництво: Юрайт. – 2011.
3.  Пістунов І.М., Борщ Т. В. «Інформаційні системи в фінансово-кредитних установах: Навчальний посібник». Видавництво: Центр учбової літератури. – 2013.

Немає коментарів:

Дописати коментар