Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІЯ 5. ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ КЕРУВАННЯ ТЕХНІЧНИМИ СИСТЕМАМИ



О. В. Капітоненко, студент
Київський університет імені Бориса Грінченка
Науковий керівник – к.т.н., доцент Абрамов В. О.

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ КЕРУВАННЯ ТЕХНІЧНИМИ СИСТЕМАМИ

Управлінські процеси мають місце у всіх областях діяльності людини. У реальній економіці значне місце займають процеси управління технічними системами. Останнім часом на перше місце висуваються системи управління технологічними процесами з великою кількістю роботів. Системи управління в цих випадках є багатомашинний, багатопроцесорний комплекс з великим числом датчиків і виконавців. У зв’язку з цим розвиток інформаційних технологій управління є дуже важливим і перспективним.
В даний час на ринку ІТ представлений широкий спектр рішень, розроблених різними виробниками, за однаковими або відрізняється принципам, архітекторам, функціональними можливостями. Проблема вибору конкретного виду технології для споживача пов'язана з ризиками, пов'язаними з визначенням функціональності технології, її перспективністю, позиціями на ринку і т.д..
Основні характеристичні риси інформаційних технологій керування (ІТК):
- значний масштаб комплексного завдання, для вирішення якого буде застосовуватися ІТК;
- широке застосування узгодженого і взаємопов'язаного набору відкритих міжнародних стандартів і міжнародних функціональних стандартів;
- сумісність ІТК з іншими ІТК та ІТ;
- наявність загального архітектурного рішення, що реалізується в ІТК;
- широке використання типових конструктивно-реалізаційних рішень (протоколи, схеми, блоки і т.д.).
Нинішні стан ІТК можна охарактеризувати наступними рисами:
Використання технологій, що забезпечують інтерактивний доступ масового користувача до інформаційних ресурсів. Технічною основою даної тенденції з'явилися державні та приватні системи зв’язку і передачі даних загального призначення і спеціалізовані, об’єднані в національні, регіональні.
Збільшення функціональних можливостей, що забезпечують паралельну одночасну обробку баз даних з різноманітною структурою даних, мультиоб’єктних документів, в тому числі дозволяють реалізувати технології створення і ведення гіпертекстових баз даних. Формування локальних, багатофункціональних проблемно-орієнтованих інформаційних систем різного призначення на основі потужних персональних комп’ютерів і локальних обчислювальних мереж.
Впровадження в інформаційні системи керування елементів експертних систем тобто інтелектуалізації процесу прийняття рішень і інтерфейсу взаємодії з користувачем.
Наразі можна виділити п’ять головних тенденцій в розвитку (ІТК):
Ускладнення інформаційних продуктів (послуг). Інформаційний продукт у вигляді програмних засобів, баз даних і служб експертного забезпечення набуває стратегічного значення.
Здатність до взаємодії. З ростом значущості інформаційного продукту можливість провести обмін цим продуктом між комп’ютером і користувачем або між інформаційними системами набуває значення провідної технологічної проблеми. Також ця проблема зачіпає сумісність технічних і програмних засобів. Всі проблеми обробки і передачі інформації перебували в повній відповідності з сумісності та швидкодії.
Усунення проміжних ланок. Розвиток здатності до взаємодії веде до вдосконалення процесу обміну інформаційним продуктом, а отже, при взаємовідносини постачальників і споживачів в цій області ліквідуються проміжні ланки.
За допомогою ІТК можливо вести керування де завгодно, отримуючи необхідну інформацію. Глобалізація ринку інформаційного продукту націлена на отримання вигоди за рахунок розподілу постійних і напівпостійних витрат на більш широкий географічний регіон.
Розвиток інтернету і хмарних технологій робить процеси контролю і керування найбільш поширеною сферою послуг як у промисловості так і в побуті. Усуває відмінності використання інформаційних технологій для керування і в побуті або для ділових цілей, розвагами, чи передачею звукових, цифрових і відеосигналів.
Розширення сфери дії та інтеграція систем керування технічними об’єктами  з системами управління промисловими підприємствами, міського господарства і напрямками економіки. Керування такими системами потребує використання надміцних і суперпотужних комп’ютерних комплексів і мереж, а також широкого використання паралельних інтелектуальних технологій обробки інформації, прийняття і виконання управлінських рішень, використання нових хмарних технологій і інтернету речей.


Література

1. ISO/IEC TR 10000-1: 1998 Information technology. Framework and taxonomy of International Standardized Profiles. Part 1, 2, 3. General principles and documentation framework.
2. IEEE Std.1003.23: 1995 IEEE Guide for Developing User Organization Open System Environment (OSE) Profile.
3. Батоврін В. К., Гуляєв Ю. В., Петров А. Б. та ін. / За ред. Олейникова А. Я. Технологія відкритих систем. – М.: Янус-К. – 2004. – С. 288.
4. ДСТУ ISO/IEC 10000-1-99 ІТ. Основи і таксономія міжнародних функціональних стандартів. Частина 1. Загальні положення та основи документування.
5. Петров А. Б. Інтегральні кількісні характеристики відкритості інформаційних систем // Інформаційні технології та обчислювальні системи. –2003. – № 3. –С. 73–75.

Немає коментарів:

Дописати коментар