М. О. Продан, магістр
Київський університет імені Бориса Грінченка
Науковий керівник – к.п.н., доцент Вембер В. П.
УПРАВЛІННЯ
РОЗВИТКОМ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІВ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ
ОСВІТИ
Зміна
традиційних цінностей на нові, конфлікт
стереотипів, призводять до того, що керівники навчальних закладів задумуються
над створенням сприятливих умов для підвищення професійних якостей своїх
працівників [1].
Інноваційна
діяльність – найважливіший напрям у побудові вектора розвитку освітнього
закладу, при якому школа,
яка розвивається, створює умови для гармонійного розвитку особистості [4].
Сучасний
вчитель має вміти творчо розвиватись, критично осмислювати всю інформацію, здобуту з різних джерел. Саме для
розвитку таких якостей передбачається використання традиційних форм
науково-методичної роботи (проблемно-діяльнісні ігри, соціально-психологічні
ігри, засідання методичних об’єднань, обговорення проблемних питань та
прийняття рішень методичною радою школи),
так і створення тимчасових творчих колективів, авторських майстерень,
проблемних курсів, навчання в малих групах та індивідуальне консультування [2,
3].
Експертиза проектів – це одна із
інноваційних форм підвищення професійної майстерності педагога. Саме вона
активно сприяє мотивації педагога до самовдосконалення. У ході експертних
процедур матеріалів учителів, можна глибоко проаналізувати рівень їх
теоретичної та практичної підготовленості. Результатом експертизи буде визначення
ідеї проекту, прогнозування перспективних результатів та можливої подальшої
практичної реалізації [2].
Експертиза освітніх проектів мотивує
педагогів до інноваційної діяльності. Практика засвідчує, що такий вид роботи
розвиває творчу особистість, новаторство серед педагогів.
Методичний
сервіс – це комплекс адресних, диференційованих методичних послуг, які надають
за запитом суб’єкта системи освіти або з ініціативи навчального закладу [2].
Суть
методичного сервісу полягає в тому, щоб підтримати ініціативи та інноваційні
процеси, стимулювати інноваційну та експериментальну діяльність в закладах освіти. Така форма
роботи необхідна для постійного оновлення знань і вмінь педагога. Впровадження
методичного сервісу дозволяє педагогу вільно добирати форми і методи навчання,
опановувати навички розв’язання професійних проблем, вчить ставити перед собою
освітні задачі та знаходити способи їх вирішення.
Метод проектів – це освітня технологія,
спрямована на здобуття знань людиною в тісному зв’язку з реальною життєвою
практикою, формування в неї специфічних умінь і навичок завдяки системній
організації проблемно-орієнтованого пошуку [2].
Основна мета використання методу проектів
полягає у тому, щоб вчитель усвідомив сутність та можливості організації
проектної діяльності та можливість її
використання в освітньому процесі з учнями.
Продуктом проектної діяльності вчителя є методичний
проект, що визначено як самостійно прийняте вчителем методичне розв’язання
проблеми у вигляді конспекту уроку, дидактичних матеріалів.
Результатами
проектного навчання є: навички самостійного одержання знань з різних джерел; уміння користуватися цими знаннями; рівень комунікативних умінь; навички дослідницької роботи; розвиток аналітичного мислення [2].
Завдяки навчанню за
допомогою методу проектів у вчителя зростають показники готовності до
дослідницької діяльності. Робота педагога над проектом супроводжується
народженням і плеканням творчої ініціативи, зростанням відповідальності,
публічної рефлексії.
Дистанційне навчання – сукупність сучасних технологій, що забезпечують доставку
інформації в інтерактивному режимі за допомогою використання ІКТ
(інформаційно-комунікаційних технологій) від тих, хто навчає (викладачів,
визначних постатей у певних галузях науки, політиків), до тих, хто навчається
(студентів чи слухачів) [2].
Дистанційне навчання базується на подачі навчального
матеріалу засобами інформаційно-комунікаційних технологій і саме це забезпечує
новітні способи подання навчального матеріалу, стимулює до активної навчальної
діяльності, дозволяє кожному розробити свою індивідуальну траєкторію розвитку.
Сучасному педагогу необхідні компетентності у сфері
інформаційно-комунікаційних технологій. Знання і володіння програмно-апаратною
складовою комп’ютера, вміння
використовувати сервіси Інтернет для пошуку інформації – є основою безперервного навчання педагогів, яке на сьогодні
є необхідністю для
саморозвитку.
Основою дистанційного навчання є цілеспрямована та
контрольована діяльність того, хто вчиться, у зручні для нього час та місце за індивідуальним розкладом та
маючи можливість комунікації з викладачем за допомогою таких засобів
телекомунікації: відеоконференції; електронна пошта; веб-форуми; дошки оголошень; WWW-навігація
в мережі Інтернет; мобільний Інтернет [2].
На сьогоднішній день дистанційне навчання виступає як
принципово нова педагогічна технологія навчання педагогічних кадрів, що поєднує
всі відомі технології навчання та підлягає основним законам педагогіки.
Література
1. Національна стратегія розвитку
освіти в Україні на період до 2021 року від 25 червня 2013 р.. – № 344/2013.
2. Перехейда
О. М. Управління підвищенням професійної майстерності педагога // Науково-методичний журнал “Завуч”. –
2017. – №13-14 (205-206). – С. 2–15.
3. Семенюк
Н. Ф. Науково-методичний супровід розвитку професійної компетентності
педагога // Науково-методичний
журнал “Завуч”. – 2017. – № 17–18. – С. 66–78.
4. Семенюк
Н. Ф. Науково-методичний супровід розвитку професійної компетентності
педагога // Науково-методичний журнал
“Завуч”. – 2017. – № 19–20. – С. 45–59.
Немає коментарів:
Дописати коментар