В. В. Коненко,
к.е.н.,
Харківський національний університет
міського господарства імені О.М. Бекетова
ВИЗНАЧЕННЯ ПРІОРИТЕТІВ РОЗВИТКУ РЕГІОНАЛЬНОГО ІННОВАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА
Вирішення проблем розвитку регіонального інноваційного підприємництва
стають в останні роки все більш актуальними. Це є відображенням розуміння
суспільством того, що оновлення всіх сфер життя неможливо без нововведень в
виробництво, управління, фінанси. Саме інновації ведуть до оновленню ринку,
поліпшенню якості і розширенню асортименту товарів і послуг, створення нових
методів виробництва, збуту продукції, підвищення ефективності управління [5].
Встановлення пріоритетних напрямків інноваційного розвитку є інструментом
концентрації ресурсів регіонів України на найважливіших напрямках соціального і
економічного розвитку. Виділення пріоритетів є підставою для фінансової
підтримки інноваційної діяльності за рахунок коштів бюджету і регіональних
коштів в випадку пайового фінансування програм і проектів з використанням нових
технологічних систем, інформаційно-комунікаційних технологій [1].
Необхідною умовою успішного розвитку інноваційної діяльності в регіонах є
підтримка територіальних утворень, особливо з високою концентрацією
науково-технічного, промислового і освітнього потенціалу, тобто муніципальних
утворень, що претендують на статус «територія з найкращою організацією роботи
по активізації інноваційної діяльності». Дані утворення повинні стати «точками
зростання», «територіями, що випереджають інноваційний розвиток», однією з
найважливіших складових регіональної інноваційної системи [3].
Також необхідно удосконалити державну підтримку муніципальних утворень,
визначивши в якості основних цілей наступні:
– розвиток на основі наявного наукового і виробничо-технічного потенціалу
наукомістких виробництв, що сприяють зростанню випуску конкурентоспроможної
продукції;
– забезпечення гідного рівня життя населення, його максимальної зайнятості
висококваліфікованим працею.
Державна підтримка територій повинна здійснюватися, перш за все,
програмними методами: розробляються і затверджуються муніципальні програми по
розвитку інноваційної діяльності [4].
Разом з тим, наявність певних загальних рис дозволяє використовувати
сучасні управлінські і технічні розробки, які поряд з адекватним поданням вже
опрацьованих інноваційних проектів на конкретних територіях, повинні включати
механізми пошуку і підтримки прийняття інноваційних рішень. Подібні системи
можуть бути реалізовані на основі побудови бізнес-карт територій [2].
В цілому бізнес-карти дозволяють досягти кількох цілей:
– оцінки підприємницької активності в рішенні соціально-економічних завдань
території і їх вираження в вартісних параметрах;
– координації зусиль адміністрацій муніципалітетів і інвесторів в конкретних
умовах місцевого ринку;
– формування сприятливих умов для діяльності приватного бізнесу в
пріоритетних напрямках для даної території;
– стимулювання проблеми зайнятості населення;
– підвищення ефективності використання всіх видів
місцевих ресурсів (природно-географічних, соціально-трудових, інфраструктурних, інституційних, фінансово-бюджетних);
– залучення зовнішніх інвесторів.
Етапи побудови системи управління інвестиційною привабливістю на основі бізнес-карт
представлено на рис. 1.
Література
1. Борисова И. С. Основы инновационного развития
предприятий / И. С. Борисова // Известия ПГПУ им. В. Г. Белинского. – 2011. – № 24. – С.
225-229.
2. Гумба Х. М. Теоретические основы инновационного развития предприятий
строительной отрасли : монография / Х. М. Гумба; МОН РФ,
ФГБОУ ВПО «Моск. гос. строит. ун-т». – М.
: МГСУ, 2012. –
200 с.
3. Захарченко В. І. Інноваційний
менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки : навч. посіб. / В. І. Захарченко, Н. М. Корсікова, М. М. Меркулов.– К. : Центр навчальної літератури, 2012. – 448 с.
4. Маркетинг.
Менеджмент. Інновації : монографія /
за заг. ред. д.е.н., проф. С. М. Ілляшенка. –
Суми : ТОВ «ТД «Папірус», 2010. – 624 c.
5. Мороз О. С. Формування
системи показників для оцінювання інноваційного розвитку
підприємства / О. С. Мороз // Экономика Крыма. – 2012. – № 3 (40). – С. 263-266.
У своїй доповіді Ви зазначаєте 7 етапів побудови системи управління інвестиційною привабливістю на основі бізнес-карт. Хто, на Вашу думку, має реалізувати на практиці ці етапи побудови (вкажіть, будь ласка, організаційні рівні управління)? Дякую.
ВідповістиВидалити