Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІЯ 1. РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО І КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ МЕНЕДЖМЕНТУ


ОО. Марченко, аспірант
Дніпровський державний технічний університет

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО І КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ МЕНЕДЖМЕНТУ

Соціально-економічний розвиток України в умовах глобалізації визначає необхідність підготовки менеджерів нового формату. Основними вимогами в цьому процесі є забезпечення умов для самореалізації творчого потенціалу особистості, звязок фундаментальних теоретичних знань із високопрофесійними практичними навичками й уміннями, спрямованими на інтелектуалізацію праці. Необхідно готувати управлінський персонал до середовища, де обов’язки постійно змінюються, інформація надходить через безліч каналів, а ефективність діяльності залежить від уміння вирішувати проблеми, обумовлені наступними чинниками:
- глобальною конкуренцією, більш широким спектром протидіючих сил. Це пов’язано з інтернаціоналізацією економік усіх країн, тому сучасні менеджери повинні вміти працювати в різних умовах. До того ж покликані враховувати у своїй діяльності особливості національної культури тієї країни, з якою вони співпрацюють;
- зміною критеріїв, що визначають кваліфікацію робіт. Застосування інформатизаційних інновацій вимагає підготовки співробітників, які повинні досконало володіти сучасними технологіями;
- наявністю політичних, соціальних, економічних і психологічних дестимулюючих факторів: стрес, тиск, невизначеність як у суспільстві, так і в конкретних колективах; кількісне збільшення та якісне ускладнення проблем, які потрібно вирішувати поряд з обмеженістю засобів для їх усунення;
- недостатністю ділової репутації менеджерів, що вимагає управлінських успіхів, великого досвіду й глибокого знання своєї сфери діяльності, високих моральних якостей, знання іноземних мов тощо;
- зміною в ціннісних орієнтаціях працівників. Так, одержує новий зміст етика праці: робота виступає не тільки як засіб заробити для задоволення матеріальних потреб, але й як інструмент для саморозвитку й самоорганізації, що потребує безперервного вдосконалення і розвитку професійних умінь та навичок.
Під час підготовки фахівців з менеджменту варто враховувати структуру чинників, які впливають на їх професійний розвиток.
Істотне значення з-поміж подій, які вплинули на формування досвіду управління і професійний розвиток менеджерів мають ті, що пов’язані з робочими завданнями (близько 50%), зокрема такі: організація нового виробництва, виведення бізнесу з кризи, реалізація інноваційного проекту, виконання нового завдання, перехід на посаду з більшим масштабом управлінської діяльності, робота, пов’язана з виконанням управлінських і контрольних функцій, набуття досвіду. Невдачі становлять 24 %, взаємодії з керівниками – 15 %, інші непередбачувані ситуації – 11% [1].
Зокрема, кадровий потенціал працівника враховує:
- психофізіологічні властивості особистості – вік, стать, здоров’я, працездатність, інші характеристики, обумовлені вимогами конкретного робочого місця;
- кваліфікаційні характеристики - рівень та профіль спеціалізації, якість загальних і спеціальних знань, трудових навичок і вмінь, здатність до творчості, здатність до розвитку, інші показники, обумовлені рівнем складності роботи;
- соціальні характеристики – комунікабельність, дисциплінованість, ціннісні орієнтації, усе, що впливає на процес виробництва, коли той вимагає координації спільних дій.
Визначення кадрового потенціалу передбачає використання різних підходів, починаючи з аналітично-розрахункового, притаманного соціології та психології, економіко-математичного моделювання, закінчуючи баченням безпосереднього керівника місця працівника в процесі виконання ним службових обов’язків. Комплексний підхід, що передбачає використання всього необхідного спектру методів оцінювання потенціалу, дає можливість визначити кадровий потенціал як в контексті відповідності працівника вимогам робочого місця, посади, так і в межах можливого кар’єрного просування, зарахування до кадрового резерву, формування рольової структури групи та соціальної структури колективу [2].
Отже, основними шляхами формування компетентного менеджера є:
- врахування економічних, державних, соціальних, особистісних потреб за умови, що названі процеси відбуваються на фоні глобалізації, інтернаціоналізації та інноваційності усіх сфер діяльності фахівців;
- система якісної вищої освіти;
- постійний саморозвиток і підвищення кваліфікації.
Такий підхід дозволяє: забезпечити формування професійної компетентності менеджера; виявити компоненти досліджуваної підготовки менеджерів, їх місце та значення у забезпеченні стратегічного розвитку економіки; розкрити діалектику їх взаємозв’язку.

 
Література

1. Теория и практика управления персоналом: Учеб.-метод. пособ. / Авт. сост. Г. В. Щекин. – 2-ге изд., стереотип. – К.: МАУП, 2003. – 280 с.
2. Менеджмент персоналу: Навч. посіб. /В. М. Данюк, В. М. Петюх, С. О. Цимбалюк та ін.; За заг. ред. В. М. Данюка, В. М. Петюха. – К.: КНЕУ, 2005. – 398 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар