Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІЯ 5. ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ



М. Ю. Іваськова, студентка,
Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний
соціально-економічний коледж
Науковий Керівник – Комарніцька О. М.

ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ

Інформаційні технології є частиною сучасного життя не тільки людини, а й бізнес-процесів. Використання інформаційних технологій в управлінні підприємством здійснюється з метою ефективної та оперативної комп’ютерної обробки інформаційних ресурсів, зберігання великих обсягів економічно важливої інформації та передачі її на будь-які відстані в мінімальні терміни. Тобто основним завданням є оптимізація діяльності підприємства на основі застосування інформаційних технологій.
Інформаційна технологія (ІТ) – система методів і способів збору, передачі, накопичення, обробки, зберігання, подання і використання інформації. [1, с. 8].
Інформаційні технології на підприємствах існують у вигляді різноманітних інформаційних систем і інформаційних комплексів та використовуються в різних сегментах управлінської системи.
Так, наприклад, у сфері управління взаємовідносинами з партнерами і клієнтами використовуються  CRM і SCM-технології. Вони зорієнтовані на: зростання продажів, зниження витрат, підвищення лояльності клієнтів і контрагентів, поліпшення якості обслуговування. В цілому ці програмні продукти підвищують конкурентоспроможність продукції підприємства.
Для захисту даних підприємства використовують IBM Spectrum Protect (Tivoli Storage Manager). Ця платформа дозволяє централізувати контроль і адміністрування резервного копіювання та відновлення даних, захищає дані організації від апаратних збоїв та інших помилок, зберігаючи резервні і архівні копії даних в автономних сховищах [2].
Більшість підприємств України (94 %), які мали доступ до Інтернет, використовували його для отримання банківських та фінансових послуг; для отримання інформації (56 % підприємств); виконання адміністративних процедур (декларування, реєстрації, запиту на отримання дозволу (52,5 % підприємств). Також 45 % підприємств, які мали доступ до Інтернет, вели домашню сторінку або мали веб-сайт; 63 % підприємств, які на вебсайті розміщували каталоги продукції або прейскуранти, здійснювали діяльність у торгівлі та переробній промисловості [3].
Основною проблемою є те що не всі підприємства бажають переходити на інформаційні технології це 6 % підприємств. Ще є проблема сучасності, що потребує наукового вирішення, є подолання розриву у рівнях економічного розвитку між країнами світу через активізацію використання інформаційних технологій. Наслідком існуючого різноманіття інструментів та засобів ІТ можливим буде й економічне зростання для України, що зменшить поглиблення асиметрії розвитку її регіонів, зменшить незбалансованість механізмів світової економіки, що ґрунтуються на використанні чинників інноваційно-інформаційного розвитку.
Таким чином, роль інформаційних технологій в управлінні підприємством безперечно велика. Використання сучасних програмних продуктів – шлях до ефективної діяльності підприємства та підвищення його конкурентоспроможності. Зазначена проблема вимагає подальших наукових досліджень.


Література

1. Гергенов А. С. Информационные технологи в управлении: Учебное пособие / А. С. Гергенов. – 2005.
2. Матеріал з сайту: http://www.ibm.com/developerworks/ru.
3. Ukrstat.org .публікація документів Державної Служби Статистики України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publinform_u.htm. – Заголовок з екрана.

Немає коментарів:

Дописати коментар