М. Ю. Іваськова, студентка,
Подільський спеціальний
навчально-реабілітаційний
соціально-економічний коледж
Науковий Керівник – Комарніцька О. М.
ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В УПРАВЛІНСЬКОМУ ПРОЦЕСІ
Інформаційні
технології є частиною сучасного життя не тільки людини, а й бізнес-процесів.
Використання інформаційних технологій в управлінні підприємством здійснюється з
метою ефективної та оперативної комп’ютерної обробки інформаційних ресурсів,
зберігання великих обсягів економічно важливої інформації та передачі її на
будь-які відстані в мінімальні терміни. Тобто основним завданням є оптимізація
діяльності підприємства на основі застосування інформаційних технологій.
Інформаційна
технологія (ІТ) – система методів і способів збору, передачі, накопичення,
обробки, зберігання, подання і використання інформації. [1, с. 8].
Інформаційні
технології на підприємствах існують у вигляді різноманітних інформаційних
систем і інформаційних комплексів та використовуються в різних сегментах
управлінської системи.
Так, наприклад, у
сфері управління взаємовідносинами з партнерами і клієнтами використовуються CRM і SCM-технології.
Вони зорієнтовані на: зростання продажів, зниження витрат, підвищення
лояльності клієнтів і контрагентів, поліпшення якості обслуговування. В цілому
ці програмні продукти підвищують конкурентоспроможність продукції підприємства.
Для захисту даних
підприємства використовують IBM Spectrum Protect (Tivoli Storage Manager). Ця платформа дозволяє централізувати контроль і
адміністрування резервного копіювання та відновлення даних, захищає дані
організації від апаратних збоїв та інших помилок, зберігаючи резервні і архівні
копії даних в автономних сховищах [2].
Більшість
підприємств України (94 %), які мали доступ до Інтернет, використовували його для
отримання банківських та фінансових послуг; для отримання інформації (56 %
підприємств); виконання адміністративних процедур (декларування, реєстрації,
запиту на отримання дозволу (52,5 % підприємств). Також 45 % підприємств,
які мали доступ до Інтернет, вели домашню сторінку або мали веб-сайт; 63 % підприємств,
які на вебсайті розміщували каталоги продукції або прейскуранти, здійснювали
діяльність у торгівлі та переробній промисловості [3].
Основною проблемою
є те що не всі підприємства бажають переходити на інформаційні технології це 6 % підприємств.
Ще є проблема сучасності, що потребує наукового вирішення, є подолання розриву
у рівнях економічного розвитку між країнами світу через активізацію
використання інформаційних технологій. Наслідком існуючого різноманіття
інструментів та засобів ІТ можливим буде й економічне зростання для України, що
зменшить поглиблення асиметрії розвитку її регіонів, зменшить незбалансованість
механізмів світової економіки, що ґрунтуються на використанні чинників інноваційно-інформаційного
розвитку.
Таким чином, роль
інформаційних технологій в управлінні підприємством безперечно велика.
Використання сучасних програмних продуктів – шлях до ефективної діяльності
підприємства та підвищення його конкурентоспроможності. Зазначена проблема
вимагає подальших наукових досліджень.
Література
1. Гергенов А. С. Информационные
технологи в управлении: Учебное пособие / А. С. Гергенов. –
2005.
3. Ukrstat.org .публікація документів Державної Служби Статистики
України. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://ukrstat.org/uk/druk/publicat/kat_u/publinform_u.htm. –
Заголовок з екрана.
Немає коментарів:
Дописати коментар