Інтелектуальний пошук по контенту конференції....

СЕКЦІЯ 3. ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ


В. О. Макєєв, магістр
Національний технічний університет
Харківський політехнічний інститут
Науковий керівник – доцент Прохоренко О. В.

ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ

При прийнятті управлінських рішень керівник повинен вибрати форму їх подання. До цих форм належать: ділова бесіда, розяснення, звіт, повідомлення, особистий приклад, розпорядження, порада, повчання, ділова гра, навчання, нарада, примушення, засідання, ділове слово та переконання.
Розпорядження – це сповіщення від керівництва для посадовців про обов’язкове виконання конкретного рішення у встановлений час.
Переконання – це бесіда, що проводиться між керівництвом та підлеглими з метою домогтися від останніх необхідних поглядів чи понять для виконання управлінського рішення.
Ділова бесіда – це зустріч менеджера з підлеглими, групою підлеглих або спеціалістами для обміну знаннями про тему, актуальну для компанії на даний час.
Роз’яснення – це бесіда керівника з підлеглими з метою пояснення, та розуміння працівниками сутності та змісту управлінського рішення.
Повчання – це бесіда керівника з підлеглими з метою навчання, передання досвіду, формування навичок для подальшої реалізації управлінських рішень.
Примушення – це бесіда між керівником та підлеглими з метою примушення працівника виконувати управлінські рішення за допомогою загроз про санкції або обіцянкою про підвищення винагороди.
Повідомлення – це бесіда між керівником та підлеглими для передання інформації, необхідної для більш успішного виконання управлінського рішення.
Особистим прикладом можуть бути дії керівника серед підлеглих з підготовленим раніше сценарієм для подання прикладу та викликання у них ефекту наслідування авторитета в техніці виконання управлінських рішень.
Порадою називають ділову бесіду між керівником та підлеглим для розповсюдження власних поглядів з виконання управлінських рішень. Порада не може бути обов'язковою для виконання.
Ділова гра – організована інтенсивна розумова діяльність працівників з розробки та реалізації управлінського рішення на основі моделей реальних процесів. У процесі цієї «гри» закріплюються навички та знання необхідні для реалізації управлінських рішень шляхом повторення однакових ситуацій, методів або технологій реалізації рішень.
Навчання – це бесіда, яка проводиться керівниками або фахівцями з метою навчання працівників та надання їм інформації для виконання управлінських рішень.
Нарада – колективні бесіди між керівником та підлеглими з метою сповіщення підлеглих, використання колективних навичок, обміну знаннями та досвідом для виконання важливого управлінського рішення.
Звіт – висновок спеціаліста про результати роботи працівників з виконання управлінських рішень.
Ділове слово — рішення керівника, яке він дає підлеглому, підкріплене його авторитетом серед підлеглих та серед керівництва. Надається в усній формі
Засідання – вузько направлені наради, на яких вирішуються організаційні питання.
Управлінські рішення можуть бути оформлені письмово, можуть бути розповсюджені на електронних носіях або передані в усному виді.
Наприклад, розглянемо одну з форм реалізації управлінських рішень – ділову бесіду. В ній беруть участь керівник або фахівець та виконавець або група виконавців. До ділової бесіди відносять шість етапів:
- створення інтригуючої обстановки;
- узгодження основних засад наступного завдання;
- ознайомлення працівників з інформацією;
- постановка задачі та роз’яснення незрозумілих положень;
- корегування задачі з урахуванням ідей працівника;
- прийняття остаточного рішення.
Для проведення успішної ділової бесіди Д. Карнегі рекомендує дотримуватися деяких принципів:
- уважно вислуховувати співробітника до кінця;
- уникати непорозумінь та сумнівних тлумачень;
- постановка задачі повинна бути зрозумілою, наочною, систематизованою, стислою, простою;
- необхідно поважати особу співробітника;
- необхідно бути ввічливим, доброзичливим, дипломатичним.


Література
 
1. Єфімова О. В. Управління. М.: Бухгалтерський облік, 2007.
2. Шанк Дж., Говіндараджан В. Стратегічне управління. СПб.: Бізнес-Мікро, 2004.
3. Шеремет А. Д. Управлінський облік: навчальний посібник. 2-е вид., Испр. М.: ІД ФБК-ПРЕС, 2002.

Немає коментарів:

Дописати коментар