В. О. Макєєв,
магістр
Національний технічний університет
Харківський політехнічний інститут
Науковий керівник – доцент Прохоренко О. В.
ФОРМИ РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
При
прийнятті управлінських рішень керівник повинен вибрати форму їх подання. До
цих форм належать: ділова бесіда, роз’яснення, звіт, повідомлення, особистий приклад,
розпорядження, порада, повчання, ділова гра, навчання, нарада, примушення,
засідання, ділове слово та переконання.
Розпорядження
– це сповіщення від керівництва для посадовців про обов’язкове виконання
конкретного рішення у встановлений час.
Переконання
– це бесіда, що проводиться між керівництвом та підлеглими з метою домогтися
від останніх необхідних поглядів чи понять для виконання управлінського
рішення.
Ділова
бесіда – це зустріч менеджера з підлеглими, групою підлеглих або спеціалістами
для обміну знаннями про тему, актуальну для компанії на даний час.
Роз’яснення
– це бесіда керівника з підлеглими з метою пояснення, та розуміння працівниками
сутності та змісту управлінського рішення.
Повчання
– це бесіда керівника з підлеглими з метою навчання, передання досвіду, формування
навичок для подальшої реалізації управлінських рішень.
Примушення
– це бесіда між керівником та підлеглими з метою примушення працівника виконувати
управлінські рішення за допомогою загроз про санкції або обіцянкою про підвищення
винагороди.
Повідомлення – це бесіда між керівником та підлеглими для
передання інформації, необхідної для більш успішного виконання управлінського
рішення.
Особистим прикладом можуть бути дії керівника серед
підлеглих з підготовленим раніше сценарієм для подання прикладу та викликання у
них ефекту наслідування авторитета в техніці виконання управлінських рішень.
Порадою
називають ділову бесіду між керівником та підлеглим для розповсюдження власних
поглядів з виконання управлінських рішень. Порада не може бути обов'язковою для
виконання.
Ділова
гра – організована інтенсивна розумова діяльність працівників з розробки та реалізації
управлінського рішення на основі моделей реальних процесів. У процесі цієї
«гри» закріплюються навички та знання необхідні для реалізації управлінських
рішень шляхом повторення однакових ситуацій, методів або технологій реалізації
рішень.
Навчання
– це бесіда, яка проводиться керівниками або фахівцями з метою навчання
працівників та надання їм інформації для виконання управлінських рішень.
Нарада
– колективні бесіди між керівником та підлеглими з метою сповіщення підлеглих,
використання колективних навичок, обміну знаннями та досвідом для виконання
важливого управлінського рішення.
Звіт
– висновок спеціаліста про результати роботи працівників з виконання
управлінських рішень.
Ділове
слово — рішення керівника, яке він дає підлеглому, підкріплене його авторитетом
серед підлеглих та серед керівництва. Надається в усній формі
Управлінські
рішення можуть бути оформлені письмово, можуть бути розповсюджені на
електронних носіях або передані в усному виді.
Наприклад,
розглянемо одну з форм реалізації управлінських рішень – ділову бесіду. В ній
беруть участь керівник або фахівець та виконавець або група виконавців. До
ділової бесіди відносять шість етапів:
- створення
інтригуючої обстановки;
- узгодження
основних засад наступного завдання;
- ознайомлення
працівників з інформацією;
- постановка
задачі та роз’яснення незрозумілих положень;
- корегування
задачі з урахуванням ідей працівника;
- прийняття
остаточного рішення.
Для
проведення успішної ділової бесіди Д. Карнегі рекомендує дотримуватися деяких
принципів:
- уважно вислуховувати співробітника до кінця;
- уникати непорозумінь та сумнівних тлумачень;
- постановка задачі повинна бути зрозумілою, наочною,
систематизованою, стислою, простою;
- необхідно поважати особу співробітника;
- необхідно бути ввічливим, доброзичливим,
дипломатичним.
Література
1. Єфімова
О. В. Управління. –
М.: Бухгалтерський облік, 2007.
2. Шанк
Дж., Говіндараджан В. Стратегічне управління. – СПб.:
Бізнес-Мікро, 2004.
Немає коментарів:
Дописати коментар